Ani letos nevynechám ohlédnutí za uplynulým rokem, protože mi pomáhá si uvědomit, že jsme těch 12 měsíců neproflákali, a snažili se být lepší. Minulý rok přinesl novou konkurenci v podobě rostoucích marketplaců, zvykli jsme si na vysokou úrokovou míru, a tím i na drahý cizí kapitál, naučili jsme chodit naše zákazníky do nové prodejny, přivítali pár nových kolegů a spoustu skvělých značek.
Novou prodejnu už máme 2 roky
Nedávno uplynulo malé výročí 2 let (7.2.2022), kdy jsme otevírali novou prodejnu na Dukelských hrdinů. Za tu dobu jsme naučili zákazníky, že stojí za to, nás navštívit osobně, a pro překvapení spousty obchodních partnerů máme prodejnu často plnou k prasknutí. A to je dobře, protože i já jsem měl své pochyby o vhodnosti lokality. Velké poděkování letí tedy směrem k zákazníkům za jejich věrnost.
Dlouhodobě nám ale bohužel finančně nevycházelo držet i naši prodejnu v Karlíně, kterou jsme 20.7.2023 definitivně uzavřeli.
Rozmnožuje se nám tým
Protože kolegové Katka s Fandou čekají každým dnem přírůstek, museli jsme začít hledat zástup, což se ukázalo v dnešní době jako oříšek. Nakonec se to snad podařilo.
Celkem jsme za minulý rok přijali spoustu nových kolegů. Jmenovitě to byl: Sam, Honza, Tomáš, Patrik a posledním je Kuba. Kuba Novák.. což bude velmi zajímavá zkušenost, mít ve firmě 2 Jakuby Nováky. Ale my se s tím popereme :).
Baví nás práce na vlastních limitkách
Je to určitě snaha se odlišit, dělat pro značky něco víc a hlavně bavit sami sebe. Přesně to pro nás znamená práce na vlastních limitovaných edicích. Minulý rok jsme uvedli československou limitku Biatec CS30, která je v bílé verzi téměř rozprodaná. Oznámili jsme práci na hodinkách H02, které budou k dostání koncem března 2024 (za pár týdnů) a z nabízených 50 ks už je volných pouze 20.
A tímto určitě nekončíme, protože kolega Jirka Bareš velmi brzy oznámí odvážnou edici věnovanou jedné z legend… a víc nemůžu ani naznačovat.
Články k limitkám si můžete přečíst zde:
Stále lovíme nové značky
Apetit nás nepřechází, a ať už jde o dlouhodobě vyhlížené značky, nebo o naprosté novinky, jsem rád, že se nám daří je do Helveti nalákat. V roce 2023 jsme hrdě přivítali: PRIM, Hamilton, Frederique Constant, Alexander Shorokhoff a Vostok Europe.
S podobnými značkami přichází nejen radost, ale také vysoká zodpovědnost, abychom jim poskytovali v Helveti odpovídající servis a zákazníci je u nás rádi poptávali. Za uplynulou dobu mohu s nadějí říct, že se nám to snad daří. A pro rok 2024 už domlouváme značky další. Sledujte náš blog a eshop, brzy je představíme.
Rozdáváme dárky jako kdysi
Byla to jedna z věcí, kterou jsme se v začátcích odlišovali od konkurence – dárky k hodinkám. Možná si vzpomínáte, že k hodinkám Wenger jste od nás dostali švýcarský nůž stejné značky. K této cestě se vracíme a ke každým hodinkám si u nás můžete vybrat dárek dle vlastního výběru. Čím vyšší cena hodinek, tím hodnotnější dárek.
A co konkrétně si můžete vybrat? Například: pouzdra na hodinky, švýcarské nože, natahovač, box na hodinky a spoustu dalšího. Teoreticky lze domluvit i jiný dárek, vše je o domluvě 🙂
Gravírujeme
Zakoupili jsme vlastní laser a díky němu jsme schopni gravírovat na hodinky a pera téměř na počkání. Stále se učíme, ale věřím, že mistrovství gravůry brzy ovládneme natolik, abychom službu zveřejnili na eshopu a vy ji tak mohli poptávat ke všem produktům automaticky online.
Marketing na plné obrátky
Mohli jste nás slyšet v rádiích, vidět na billboardech, číst o nás v online magazínech a určitě naši přítomnost cítíte na sociálních sítích.
Plácli jsme si na spolupráci s Vaškem Jurečkou ze Slávie a hrdě můžeme říct, že od nás nosí Tissot PRX Powermatic 80 T137.407.11.351.00. I těchto spoluprací chystáme v budoucnu více, takže máte-li zájem, ozvěte se.
Do marketingového mixu postupně přidáváme i tradiční kanály, které jsme dlouho z důvodu náročnějších rozpočtů museli vynechat. S příchodem silné konkurence (marketplaces a zahraniční prodejci) je sice marketing stále dražší, ale bez něj bychom nemohli fungovat.
Cítíme motivaci od konkurence
Na trh přichází marketplacy a zahraniční konkurence, jejichž kvalita služeb zatím sice není nijak závratná, ale musíme počítat s tím, že se zlepší. Marketingové rozpočty mají násobné a při příchodu na nový trh většinou nehraje ziskovost velkou roli. Naše zavedená konkurence taky nespí a to všechno dohromady je pro nás silnou motivací, abychom se nadále zlepšovali a neusnuli na vavřínech. V několika oblastech jsme už mírně zaspali a v tomto roce tak budeme mít co dohánět.
Obratově jsme rostli o 26 % a ač bych rád byl skromný a radoval se z výsledku, tak jsme tentokrát měli na víc. Investice byly poměrně vysoké, nových značek spoustu a ani marketing jsme nijak neškrtili. O to větší jsou očekávání od roku 2024.
Nezapomínáme na ostatní
V uplynulém roce jsme nezapomněli na příspěvek dobročinným organizacím a podpořili jsme naše tradiční partnery. Podpořili jsme:
- Dětskou neonatologii v pražském Apolináři (finanční dar)
- Ježíškova vnoučata (3 hodinky)
- Humanitární podporu SOS Ukrajina – Člověk v tísni (finanční dar)
- Zdravotní klaun (finanční dar)
Pomáhat nám dává smysl a vy to nepřímo každým nákupem u nás děláte také. Děkujeme!
A vyhlídky do roku 2024?
Přál bych si větší klid a stabilitu nejen v podnikání, ale také v celé společnosti. A podle některých náznaků by právě takový mohl být rok 2024. Ceny energií stále klesají, pohonné hmoty jsou levnější než v roce 2021 a úrokové sazby už jdou také mírně dolů. Pro nás by stabilnější a posilující ekonomika mohla znamenat i vracející se zákazníky, kteří svou potřebu nových hodinek brali jako zbytnou (naprosto to chápu) a přeci jen si tu radost u nás nakonec udělat.
Klid a zdraví
Mé přání do roku 2024 se neliší od toho v roce 2023. Přeji vám v následujících měsících a letech hlavně klid a pevné zdraví. Radost hodinkami si můžete udělat vždycky a s tím jediným dokážeme fundovaně pomoci.
Děkuji vám za zájem, důvěru a přízeň.
Za Helveti.cz – hlavní nástěnkář, Jiří Štencek