
Hodinky a motorsport respektive chronografy a motorsport. To je zkrátka spojení, které tu je pomalu od nepaměti a od začátku soupeření automobilů o závod s časem. Toto synonymum neplatí pouze pro Rolex a Daytona.
Tu a tam se totiž na trhu objeví i něco daleko dostupnějšího pro běžné smrtelníky. Něco, co i tak dokáže připoutat pozornost hodinkových nadšenců. Přesně takový je i příběh dnes testovaných hodinek, který nám odkryje odpověď na zajímavou otázku. Co se stane, když se řada Casio Edifice setká s G-Shockem 😳 ? To uvidíte na Casio Edifice Sospensione vydaných k 50. výročí TOM’S Racing?
Obsah článku

Casio Edifice je řada japonských hodinek, jenž si vydobyla svoje pevné místo mezi fanoušky a hodinkovými nadšenci díky své preciznosti, ale i vytříbenému smyslu pro detail. Naopak divize Casio G-Shock je známá pro svoji robustnost a odolnost, která nezapře ryze sportovně laděný design. A přesně tyto dva světy se nám tu dnes potkávají.
Limitovaná edice Casio Edifice Sospensione EFS-S641TMS-1AER TOM’S 50th Anniversary nám přesně přináší oproti klasickým Edifice modelům něco navíc. A to jasnou inspiraci daleko odolnějším sourozencem. Na první pohled si totiž nelze nevšimnout masivní konstrukce a důrazu na odolnost, což jsou vlastnosti typické právě pro Géčka. Nicméně i tak si tento model zachovává jistou dávku elegance a sofistikovanosti, kterou od Edifice vždy očekáváme. Jak tedy tato limitovaná edice inspirovaná motosportem obstojí při každodenním nošení?

Oslava 50 let motorsportové legendy
Edice TOM’S 50th Anniversary vznikla na počest slavné japonské závodní divize TOM’S (Tachi Oiwa Motor Sport). Ta již půl století spolupracuje taktéž s japonskou automobilkou Toyota a významně se podílí na vývoji jejích závodních vozů. Tento konkrétní model hodinek tedy není jen obyčejným časoměřičem, ale ztělesňuje ducha motorsportu skrze rychlost, preciznost a technologickou vyspělost, kterou ve své době prokazoval na závodních okruzích vůz TOM’S KP47 Starlet.
Obecně se dá říci, že je tento model přímo protkaný odkazy na onen slavný automobil stejně jako kombinacemi barev bílé, červené a zelené. Můžeme na nich najít například název týmu na řemínku či dýnku hodinek, krásný detail na poutku či číslo vozidla přímo na sklíčku.

Ciferník jako z kokpitu
Jedním z nejvýraznějších prvků hodinek je jednoznačně jejich karbonově vyhlížející číselník, který okamžitě evokuje materiály používané v závodních vozech. Automobilový design poté dotváří výrazně laděné chronografové subciferníky připomínající analogové budíky v kokpitu vozidla. Celý model je tak výsledkem spojení japonské vášně pro detail a hrdosti na její historii.
Nejde jen o vzhled
O vzhledu těchto chronografů bychom mohli dlouze hovořit. I tak bychom měli stále pocit, že jsme zapomněli na nějaký detail, drobnost nebo zajímavost, kterou do hodinek designéři ukryli. Na co ale rozhodně nesmíme zapomenout kromě estetické stránky, jsou i technické parametry hodinek.
Dalo by se říci, že za sedm a půl tisíce korun tento stroj v ledasčem krade pozornost G-Shockům. Hodinky například po jejich vzoru využívají LED svítilny pro osvícení číselníku. Dalším v pořadí je technologie pro solární pohon hodinek Tough Solar. Díky tomu budoucímu majiteli odpadá starost s výměnou baterie každé dva nebo tři roky.
Hodinky pak dokonce mají i analogový ukazatel stavu nabití, což jen potvrzuje fakt, že na těchto hodinkách si Casio dalo opravdu záležet. Tím největším benefitem, kterým se naopak hodinky od odolných G-Shocků liší, je sklíčko. Tato limitovaná edice totiž používá safír, který u Géček dostáváme až u modelů za nižší desítky tisíc korun.
Konečná kombinace karbonu a oceli v kompaktním pouzdře o velikosti 44,5 milimetru dotváří velice kompaktní hodinky na mužské zápěstí s hmotností pouhých 59 gramů. Milé Casio, bravo!

Jedno velké překvapení
Když jsem si četl o spojení toho téměř nejlepšího ze světa Casio v podobě řad Edifice a G-Shock, byl jsem naplněn optimismem. Ale zároveň velkým očekáváním, které bylo z mého pohledu naplněno. Čert totiž vem, že hodinky nemají například vodotěsnost dvěstě metrů, jak jsme u Géček zvyklí již v základu. Uváděná „stovka“ je totiž absolutně adekvátní pro chronograf. Přičemž safírové sklíčko chránící ciferník zde považuji za daleko větší plus než absenci dvouset metrů jako mínus.
Osobně mohu závěrem jednoznačně říci, že podobných modelů bych chtěl vidět z produkce Casio více, ať už pod hlavičkou Edifice či G-Shock. Toto spojení dvou světů totiž funguje opravdu parádně, obzvlášť když kromě hodinek také dostáváme i kus automobilové historie dostupný každému příznivci chronometrů a vůně benzínu.

▶️ Další články a recenze hodinek Casio Edifice:
– Další japonské překvapení z dílny Casio – Edifice EFR-526L-1AVUEF
– Casio Edifice EFR-S108D-3AVUEF: Když poměr cena/výkon dostane nový rozměr
– Recenze Casio Edifice EF-527D-3AVUEF