Doslova a do písmene se „prášilo za kočárem“! I rok 2016 byl totiž pro Helveti ve znamení růstu. A já jsem velmi hrdý na mé kolegy, že zvládli mnohdy náročné podmínky a hektické dny plné objednávek.
Značek už máme 18
Rozšířili jsme portfolio o značky:
- Davosa – švýcarské hodinky s tradicí z roku 1881. Pořádné potápky, pilotky a také modely inspirované velikány (Rolex, Omega, a jiné).
- Epos – jednoznačně naše nejdražší hodinky s podílem ruční práce a složitými komplikacemi.
- Casio – neoddiskutovatelná klasika, která dokáže za málo peněz hodně muziky. A to vše ještě ve výborné kvalitě. Chtěli jsme G-Shock, Pro Trek a tak jsme Casiu otevřeli cestu. Nelitujeme!
- Triwa – skandinávský design (konkrétně ze Švédska) nás uchvátil a s dánským Beringem se v jednoduchosti skvěle doplňují.
- Suunto – spíše subjektivní rozhodnutí, protože mám s hodinkami skvělé zkušenosti a rád se toulám horami. Chtěl jsem stejně laděným přátelům poskytnout možnost kupovat Suunta u nás.
Značek máme nyní celkem 18. Našim cílem do budoucna je mít maximálně 30 značek, které dokážeme profesionálně spravovat. Pomalu se nám naplňuje kapacita a každou další proto budeme důkladně zvažovat. V našem hledáčku jsou .. ale nechte se překvapit.
Specializace v rámci týmu
Protože už je to poměrně velký nápor značek (a to jich děláme jenom zlomek, co naše konkurence), přistoupili jsme ke specializacím. Znamená to, že každý člen našeho týmu je zodpovědný za několik málo značek, o kterých ví maximum informací, sleduje novinky a informuje o nich ostatní. Jedině tak můžeme dále poskytovat kvalitní servis k těmto značkám a mít o nich maximální přehled. Rozdělení bylo poměrně jednoduché, protože konkrétní značku získal člen, který k ní měl nejblíž. Ať už šlo o sympatie nebo dlouhodobou práci na této značce. Budeme-li do budoucna přibírat další značky, budou přidělovány podle stejného klíče. Připravujeme také vnitrofiremní školení, kde budeme pravidelně prohlubovat naše znalosti. I tak ale každý z týmu sleduje informace o celém portfoliu, takže se nemusíte bát, že by o některé z nich nic nevěděl a nemohl vám s výběrem pomoci.
Jak se dařilo jednotlivým značkám
Velkou radost nám v roce 2016 dělaly značky Seiko, Certina, Victorinox, Citizen, Hanowa i nové Casio. Tři naše stálice Wenger, Traser a Boccia v záběru nepolevují. Dalo by se ale říci, že se nám tvoří skupina silných 10 značek, následovaná specializovanými brandy, nováčky nebo adepty na vyloučení.
Těšíme se na nové značky, které budeme pečlivě vybírat a zároveň uvažujeme, co dělat víc pro ty stávající. I v akvizici nových značek se nám trošku změnila situace, protože se nám začíná ozývat více distributorů s nabídkou, abychom prodávali právě jejich hodinky. Dříve jsme pouze my aktivně kontaktovali naše budoucí dodavatele. To se nyní mění.
Naše absolutní bestsellery* byly za rok 2016:
- Wenger Sea Force 01.0641.103 a nástupce Wenger Sea Force 01.0641.117
- Swiss Military Hanowa 5187.04.007 a Swiss Military Hanowa 4187.04.001
- Seiko SRPA21K1 – Special Edition PADI
- Casio Edifice EFA 121D-1A
- Citizen Red Arrows Chrono CA0080-03E
- Victorinox I.N.O.X. Pro Diver 241733
- Certina C024.410.11.031.20
- Luminox 8831.KM
- Traser Outdoor Pioneer
- Boccia Titanium 3175-01
- Bering 11139-404
- Triwa Walter Lansen Chrono Gray Canvas Classic TW-LCST101-CL061613
* Vybíráme od každé značky.
Přivítali jsme další hodinkové nadšence
Do našeho týmu jsme přijali: Darču, Fandu, Ondru a Martina. Celkově se na běhu firmy podílí více než 10 lidí + jednou tolik externistů a je to znát. Osobně jsem nadšený, že máme skvělou partu, která se nadále rozrůstá a hlavně díky lidem mě samotná práce v Helveti stále víc baví.
Pár čísel
Náš sklad jsme za tento rok zdvojnásobili a fyzicky u nás na prodejně najdete více než 1000 hodinek k prohlédnutí. V tomto trendu hodláme pokračovat, protože moc dobře víme, že český zákazník preferuje co nejrychlejší doručení hodinek na jeho adresu.
I tento rok jsme prodali o pár tisíc hodinek více. Obratově jsme rostli o 66 % a stejný nárůst je i v prodaných kusech. Znamená to tedy, že jsme lidově řečeno „kopli do vrtule a zase se práší za kočárem“. Jenom připomínám, že předchozí rok byl růst „jenom“ o 43 %.
Dokončená prodejna už přestává stačit
Dokončili jsme přestavbu prodejny. Ta se za 2 roky hodně proměnila – viz fotky. Horší ale je, že nás současné prostory trošku tlačí a budeme se muset pomalu ohlížet po nových.
Eshop zkusíme vyladit na maximum
Také náš eshop by měl doznat zásadních změn, aby se na něm nakupovalo ještě lépe. To je cílem nového kolegy Davida a celého týmu vývojářů. Už teď se nemůžu dočkat prvních výsledků.
Chybujeme a učíme se
Protože nejsme dokonalí, tak i nám se chyby nevyhnuly. Ať už šlo o výběr nových značek, špatně zvolené cenové akce, vyhozené peníze do neúspěšného marketingu nebo první podvody na naši společnost. Ale jak říká Jack Ma: „Chyby jsou vedlejším produktem úspěchu“. Zkusíme se z nich poučit a více je neopakovat.
A jenom v bodech
- I přes náš růst se každému zákazníkovi snažíme maximálně věnovat, poradit a vyjít vstříc.
- Abychom byli ohledně našich značek nejchytřejší, absolvovali jsme za rok spoustu školení, online seminářů a firemních akcí.
- Nezapomněli jsme ani na testování a v tomto roce vznikl vůbec rekordní počet recenzí – 51!
- Vyzkoušeli jsme si inzerci v tisku, reklamu v pražském metru a oslovili spoustu online magazínů, kde jste se o nás mohli dočíst.
- Soutěžili jsme jako o život. Mohli jste vyhrát ceny v celkové hodnotě 43 tisíc Kč. Celkem se soutěžilo o: 5ks hodinek, luxusní peněženku a vojenský opasek. Chystáme další soutěže, sledujte proto náš soutěžní web i nadále.
- Sledovali jsme putovní hodinky Traser a připravujeme podobnou akci.
- Pomáhali jsme organizacím – Lékaři bez hranic, Váleční veteráni, Armáda spásy a další. Více zde.
Takový byl náš rok 2016. Děkujeme vám za přízeň, zpětnou vazbu, recenze i fotky hodinek, které nám posíláte. Přejeme vám, ať hodinky dobře slouží a slibujeme, že uděláme vše pro to, abychom si vaši přízeň zasloužili i v roce 2017.
A nakonec malé předsevzetí a cíl do roku 2017. Chtěli bychom: 1) rozumně rozšířit naše značky (aby nám dávaly smysl), 2) přestěhovat se na lepší adresu a do většího, 3) dát Helveti stabilitu, řád a jasnou vizi, 4) užít si tu „jízdu“.
Za Helveti.cz – Jiří Štencek
Pingback: Otevírejte šampus, my otevíráme prodejnu! | Blog.Helveti.cz