Švýcarská manufaktura Breitling nabrala nový kurz

Breitling Premier B21 Chronograph Tourbillon 42 Bentley Limited Edition

Společnost Breitling se sídlem ve švýcarském Grenchenu byla v roce 1884 založena Léonem Breitlingem, jehož proslavily zejména náramkové hodinky s chronografem. Co už se značce podařilo mnohem méně, byly nabubřelé modelové řady, které byly úzce zaměřeny na konkrétní cílové skupiny, a neschopnost držet krok s moderními trendy v hodinářství. To vše přispělo k velkému poklesu popularity značky. Zásadní změna z roku 2017 byla proto velmi příjemným rozčeřením hodinkářských vod. Pojďte se s námi podívat, co se v Breitlingu vlastně stalo…  

Autor textu: Jiří Marek, foto a video Breitling

Nový kurz Breitlingu nastavil Georges Kern

Georges Kern

Před čtyřmi lety Georges Kern pořádně rozčeřil místy stojaté vody světa luxusních hodinek oznámením, že se vzdává vedoucí pozice v Richemont Group (švýcarská společnost, která se zabývá produkcí a výrobou luxusního zboží), aby pak následně převzal kormidlo ve společnosti Breitling. Nyní se již dá bez jakékoliv nadsázky říci, že se do švýcarské manufaktury Breitling se 137letou tradicí, která dnes vyrábí přibližně 150 000 kusů hodinek ročně, zapsal skutečně tučným písmem.

Vytříbil bohatou historii značky…

Když převzal otěže Breitlingu, byl Kern velmi brzy obeznámen s širokým sortimentem produktů, jenž byly mnohdy zaměřeny jen na velmi úzký segment trhu. Rodina Schneiderů, která značku vlastnila od roku 1979, se tehdy zaměřovala především na výrobu pilotních chronografů a vzniklo několik variací na toto téma. V průběhu let se však produktové řady staly jen více chaotickými, což Kern výstižně popsal jako „vizuální znečištění“.

V první řadě si Georges Kern uvědomil, že společnost má mnohem větší potenciál, než si fanoušci a lidé kolem hodinek byli schopni vůbec kdy připustit. Breitling původně vznikl především jako značka pro piloty – vždyť kdo by neznal legendární model Navitimer

… a ukázal ji světu

Ovšem Georges Kern si velmi rychle uvědomil a také si dobře spočítal, že Breitling bude mnohem lépe prosperovat, když se značka s bohatou historií více otevře světu. Jistě, Breitling vždy bude pomrkávat na letce, neboť se v tomto segmentu odráží bohatá a neoddělitelná historie značky, ovšem stejně tak jsou s Breitlingem spjaty sporty a film. Do hry se tedy dostává cyklistika, surfování, extrémní závod IRON MAN a vůbec celá Squad On A Mission.

Breitling Cinema Squad
Breitling Cinema Squad v čele s Bradem Pittem

#Squadonamission 

Dámský model Breitling Chronomat 36

Na souši, v moři, ve vzduchu. Pomocí těchto pilířů nově rozdělil kdysi rozlehlý sortiment do pěti odlišných kolekcí: Navitimer – pilotní hodinky, Superocean – potápěčské hodinky, Chronomat – každodenní nošení, Premiere – formálnější příležitosti a Professional. Kern tedy doslova od základu vystavěl marketing kolem loga „B jenž mají tyto hodinky ve znaku. Nejprve začal s butiky, kde implementoval industriálnější loftový styl.

Film

Další nápad, se kterým však na začátku skoro nikdo nesouhlasil, bylo postavit kampaň na týmové souhře a nesázet jen na jednotlivce. Breitling měl zkrátka vyprávět příběhy, se kterými se zákazníci snadno ztotožní. Proto má ve svém „Cinema Squad” například Brada Pitta, jenž je zcela jistě hvězdou první velikosti. Spolu s ním jsou dalšími představiteli například Charlize Theron a Adam Driver.

Surfing

Do „Squad On A Mission” patří také surfaři a věřte, že to rozhodně není náhoda. Sám Kern tento sport totiž považuje za nesmírně cool a za něco, co lidi spojuje. Proto, když se naskytla příležitost spojit síly s nejúspěšnějším surfařem všech dob Kellym Slaterem, ani na vteřinu nezaváhal.

Nové logo

Všechny tyto kroky Georgesovi pomohly, aby se Breitling dostal opět do hledáčku širšího spektra zákazníků. Správná nabídka produktů, přepracované logo s odkazem na bohatou historii značky, ale také zcela nový koncept globálního dosahu. Zároveň pro uvedení nových produktů na trh otevírá novou platformu nazvanou „Breitling Summit” – alternativu k veletrhům a roadshow.

Breitling přešel do onlinu a odolal pandemii

Časová flexibilita a možnost být v užším kontaktu se svými zákazníky při představování nových produktů je to, co si za hlavní cíl klade Georges Kern a platforma „Breitling Summit”. A jakoby to Kern tušil. Vždyť dnes již není pochyb o tom, že se rok 2020 navždy nesmazatelně zapsal červenými čísly do světové ekonomiky. Nedlouho poté co vypukla celosvětová pandemie se s Breitlingem přesunul do on-line prostoru a spustil na YouTube kanálu značky „Web Summit”, kde zatím i nadále představuje potencionálním zákazníkům nové modely. 

Kern si je vědom toho, že Covid-19 má obrovský dopad na podnikání (mimo jiné se Breitling zavázal darovat $500.000 zemím, které bojovaly s pandemií). Současně však dodává, že strategie, která byla zavedena již před Covidem, pomohla dopad krize na Breitling zmírnit. Přesun do on-line světa pomohl Breitlingu postoupit z 13. pozice v celkových maloobchodních tržbách za rok 2019 na 11. místo v roce 2020. A to přesto, že celý švýcarský hodinářský průmysl dle odhadů v loňskem roce klesl o 21,8 %.

Nová partnerství a ekologická udržitelnost

To vše především díky již zmíněné platformě, on-line obchodu nebo nově navázanými partnerstvími se společnostmi, jako jsou Norton Motorcycles, World Surf League Outerknown a Outerknown. Firma Outerknown se zaměřuje na ochranu životního prostředí a oceánů. Spolupráci mezi Breitlingem a Outerknown můžeme vidět u modelů SuperOcean v podobě nylonového pásku, jenž je vyhotoven z recyklovaných plastů. Breitling rovněž své hodinky balí do plně recyklovaných boxů, jenž mají za cíl snížit produkci odpadu. 

Hodinky s digitálním pasem

Breitling však také nezapomíná bojovat proti tzv. šedému trhu. Všechny nové hodinky jsou proto nabízeny s technologií digitálního pasu podporovanou blockchainem. Tato technologie dokáže vysledovat celý životní cyklus hodinek a stejně tak je v digitálním otisku zahrnuta kompletní historie nákupu, servisu, popř. dalšího prodeje. Všechny tyto kroky si získaly u fanoušků značky a široké veřejnosti nesmírně pozitivní ohlasy.

Breitling Endurance Pro
O model Breitling Endurance Pro byl takřka ihned po jeho uvedení mezi zákazníky obrovský zájem

Entry model se i přes vysokou cenu stal prodejním hitem

Bez ohledu na omezení v roce 2020 Breitling rozhodně nezahálel a představil své nadmíru úspěšné modely:

  • Plnohodnotnou kolekci Chronomat a Superocean Heritage ’57, které byly v loňském roce oceněny za design na Grand Prix d’Horlogerie de Geneve (GPHG), kde vyhrály kategoriích Diver’s a Petite Aiguille.
  • Dále jsme se pak dočkali modelu pro dámy – Navitimer Automatic 35, který byl dodáván v pěti různých kombinacích pouzdra a číselníku s kovovým i koženými řemínky.
  • Ke konci loňského roku uvedl na trh Breitling Entry model – Endurance Pro. Robustní sportovní hodinky v SuperQuartzu s Calibrem 82 a s inovativním, ultralehkým patentovaným materiálem Breitlight®. Pastelové barvy pryžových řemínků, fantastická reklama na letošním Tour de France v podobě vítězství cyklisty Tadeje Pogačara (Breitlingy nosí také náš Zdeněk Štybar), který měl tento model na svém zápěstí a cenovka kolem 80 tisíc. To vše zapříčinilo, že se z těchto hodinek stal doslova prodejní hit, jehož obliba neustává ani v roce 2021. 

Nelze se ale ani divit tomu, že je mezi hodinkovými nadšenci velký hlad po cenově dostupnější alternativě. Takovou by mohly být hodinky ve velmi podobném stylu – Festina Chrono bike, které najdete zde.

Oceňovaný model Heritage 57

Těšíme se na další připomínky ikonických modelů

Jak vidno, tak i přes nelehkou dobu, dokázal Georges Kern skvěle adaptovat ikonickou značku Breitling na nové podmínky a pesto nezapomenout na to nejlepší z minulosti. I letos jsme se dočkali několika parádních modelů, jako např. kolekce Super Chronomat, jenž fanoušky vezme zpět do historie. Podobně hodinky Premier B25 Datora, jenž jsou reinkarnací modelu ze 40. let.

Navíc rok 2021 přinesl jedno velké překvapení v podobě velmi omezené edice čítající pouhých 25 kusů. Hodinky Premier B21 Chronograph Tourbillon 42 Bentley Limited Edition znovu oživily téměř dvě desetiletí trvající partnerství mezi automobilkou Bentley a švýcarskou manufakturou. 

Evidentně není nouze o novinky pro nadšence a sběratele Breitlingů, a to jsme stále jen v polovině letošního roku. Mnohem důležitější však je směr, kterým se nyní společnost s okřídleným B ve znaku vydala, a kterému nesmírně fandíme!

 

Rádi čtete naše články? Navštivte náš e-shop nebo se přihlašte do newsletteru.
Přihlaste se k odběru novinek a článků:

Komentáře

Zaujal vás článek? Chcete nás pochválit nebo nám naopak něco vytknout? Budeme moc rádi za váš komentář. Zpětná vazba je pro nás velmi důležitá.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *