I když o hodinkách víme celkem dost a snažíme se našim zákazníkům vždy co nejlépe poradit, i my se stále se učíme a rozvíjíme – hlavně pokud jde o novinky, které se dostávají do našeho portfolia. Jednou takovou je i značka Maurice Lacroix, kterou jsme do nabídky uvedli v září loňského roku. A protože není nad to mít přehled o hlavních výhodách a novinkách, tak jsem jako garant značky neváhal a s kolegou Jakubem jsem se vydal na školení pro odborníky pořádané zástupci značky. Co jsme si z něj odnesli a co nás překvapilo?
Značka Maurice Lacroix není v hodinářském světě žádným nováčkem, avšak k nám se dostala v průběhu loňského roku. Celou její historii i samotný příběh jejího vzniku si můžete přečíst v tomto článku. Ačkoliv jsme se se značkou seznámili, jak jen nejlépe to šlo, školení nám lépe objasnilo na čem značka zakládá své úspěchy, ale i perličky ohledně jednotlivých edic.
Čím nás Maurice Lacroix dostal i napoprvé
Ze školení víme, jaké jsou vůbec nejsilnější stránky značky Maurice Lacroix:
- Craftsmanship (tedy řemeslná zručnost) – důraz na kvalitní zpracování, což není u švýcarské značky tak překvapující, ale Maurice Lacroix dovednosti svých hodinářů posiluje třeba spoluprací s
prestižními hodinářskými školami - Inovace – ta se týká hlavně vývoje vlastních in-house strojků
- Design – který by měl být zapamatovatelný a ikonický – řekněte, kdo by si nezapamatoval jejich hranaté kolo?
Na to navazuje charakteristika typického zákazníka, nebo lépe řečeno, kde by se značka Maurice Lacroix ráda viděla. Nejvíc se zaměřují na modely Urban – tedy hodinky pro uživatele městského typu, kteří žijí dynamicky a sledují trendy. Zároveň se charakterizují jako značka elegantní a ambiciózní.
Kde všude ML působí?
Momentálně je značka Maurice Lacriox přítomna v 85 zemích světa. Značka má 250 shop in shops a zhruba 1 500 zastoupení v obchodech. Největší podíl prodeje tvoří kolekce Aikon. Celosvětově je to až 70 % a v ČR zhruba 50 %, což můžeme potvrdit i z vlastní zkušenosti.
Co můžete nově čekat od modelových řad?
Eliros
Dozvěděli jsme se, že v případě řady Eliros končí velikost pouzdra 30 mm, která globálně a po delší dobu nebyla zrovna úspěšná. Proto také nyní všechny modely budou ve verzi unisex, a to ve velikosti 40 mm. Veškeré modely budou mít i snadnější upínání řemínku, a to tzv. Easy change system – rychloupínací stěžejky, protože značka k modelům často dává 2 typy řemínků, což mnozí velmi oceňují.
Naopak dámské modely s diamanty se zatím v rámci unisexové strategie nechystají, ovšem je možné, že se objeví v budoucnu v rámci speciálních edic.
Aikon Tide
V této řadě se kolem prázdnin objeví hodně zajímavá limitka (proto nás bedlivě sledujte, ať vám neuteče). Výhledově by také mělo být možné navrhnout si hodinky podle svého (něco podobného s úspěchem nabízí třeba novinka z našeho portfolia – Laco), a to s libovolnou barevnou kombinací v jakýchkoliv Pantone barvách. Na tuto možnost si ale budeme muset ještě počkat.
Kromě toho jsme se dozvěděli zajímavosti ohledně materiálu hodinek Aikon Tide, která potěší všechny příznivce péče o životní prostředí. Na výrobu jedněch hodinek a obalu (což je mimo jiné šikovný kelímek na teplé nápoje) je spotřebován plastový odpad ze 17 PET lahví a plast, ze kterého jsou vyrobeny, je 2x tvrdší a 5x odolnější než normální plast. Je tedy zřejmé, že je tu větší sklon vyrábět hodinky mnohem ekologičtěji, z recyklovaných materiálů, čemuž jedině tleskáme.
Aikon Automatic
I v edici Aikon Automatic se můžeme těšit na jednu velmi očekávanou novinku, která podle všeho spatří světlo světa v letošním květnu. Ta bude k dostání v modré a růžové verzi ve velikosti 39 mm, zatímco v modré a oranžové se dočkáme velikosti 42 mm. V májovém měsíci budou také představeny limitované edice ve čtyřech barvách. Z každé barvy bude vyrobeno pouze 50 kusů. Zájemci si ale budou muset připlatit, protože cena se vyšplhá nejspíš na 9 000 CHF.
Aikon Quartz
Představeny už byly novinky s průměrem pouzdra 40 mm ve třech různých barvách, černé, modré a zelené. Nezapomnělo se ani na dámy s modelem s diamanty a rozměrem pouzdra 35 mm. Stejně jako u modelů quartzových, tak i modely s automatickým strojkem mají možnost snadné výměny řemínku pomocí Easy change system – rychloupínací stěžejky.
Dámská řada Fiaba
Ze školení jsme se dozvěděli, že nyní se hodinky Fiaba budou vyrábět pouze ve velikosti 32 mm. A protože se tvůrci domnívají, že by téhle edici vůbec neškodil refresh, je dost možné, že celá řada promění svůj koncept i tvář. Samozřejmě jsme zvědaví, jak výsledek (pokud se do toho značka opravdu pustí) dopadne.
Pontos
Modelová řada Pontos byla trochu upozaděná za Aikonem, což se má podle všeho změnit. Je tedy jasné, co bude pro letošek pro Maurice Lacroix hlavním tématem. Nově také day-date modely upustí od vnitřní minutové stupnice v barvě číselníku a přidají kontrastní.
Také chronografy budou mít pouze arabské číslice. A aby těch novinek nebylo málo, v letošním roce bude představena také bronzová limitovaná edice o 500 kusech. První červnový den se u nás objeví také další novinka, která bude naladěná na vlnu potápěčských modelů. Už aby byl červen, nejen kvůli hodinkám 🙂. Každopádně je na co se těšit.
Značka, co je vidět
V rámci školení jsme se mimo jiné dozvěděli, že brand Maurice Lacroix se orientuje i na zviditelnění se ve formách sportu provozovaného specificky ve městském prostředí (dobře, už chápeme ten tah na městské dynamické uživatele).
Spolupracují třeba s FIBA 3×3 (basket tři na tři v metropolích), Red Bull dancing (pouliční taneční soutěž), King Of the Court (beach volleyball, který se opět hraje v centrech měst) a Mahindra (což je tým elektrických formulí E), přičemž některé ze soutěží plánuje značka v blízké budoucnosti podpořit limitkami. V současnosti existují speciální modely pro všechny zmíněné spolupráce, vybrat můžeme například Aikon #tide FIBA 3X3 Edition nebo Aikon Special Edition Mahindra Racing.
Jaké jsou naše pocity ze školení?
Samozřejmě výborné. Z novinek jsme nadšení a těší nás i směr rozvoje Maurice Lacroix, baví nás i využití recyklovaných materiálů a moc se těšíme na specialitky v podobě limitovaných edic.
A závěrem se chceme maličko pochlubit pochvalou, kterou Helveti od Švýcarů dostalo – týkala se pravidelného informování vás, našich zákazníků, na sociálních sítích. A to rozhodně potěší, tak doufáme, že i tento článek přispěje k vašim sympatiím k Maurice Lacroix.